Soluții pentru traficul aglomerat din Bucium

Traficul aglomerat din Iași este una dintre principalele probleme semnalate de cetățeni în ultimii ani. Sistemul de management al traficului s-a dovedit a fi un eşec răsunător al actualei administraţii. În urmă cu patru ani, primarul Mihai Chirica a promis că va avea ca prioritate îmbunătăţirea traficului din oraş, dar azi vedem că lucrurile stau exact pe dos, iar soluțiile au rămas pe hârtie.

11 milioane de euro au plătit din buzunar ieșenii pentru proiectul Primăriei, care a condus la creșterea poluării în oraș, creează în continuare haos în trafic și face ca numărul accidentelor rutiere în municipiu să crească.

În Bucium, cu precădere, traficul a devenit un calvar pentru mii de ieșeni care tranzitează zilnic această zonă. Șoferii pierd ore întregi la volan din cauza nesincronizării sau inflaţiei semafoarelor. Iar o altă cauză asupra căreia am atras atenția permanent este lipsa unei infrastructuri de acces adecvate. În Bucium s-au ridicat peste 100 de blocuri noi cu autorizatie de construcție de la Primărie, în timp ce infrastructura de acces a rămas la fel ca acum 50 de ani. Or, dezvoltarea orașului înseamnă să faci mai întâi străzi, pasaje și mai multe locuri de parcare, și abia apoi să permiți construirea de imobile.

Am propus municipalității de mai bine de trei ani soluții facile și eficiente pentru îmbunătățirea traficului din zona Bucium și le-am transmis în tot acest timp în spațiul public:

  • prelungirea pasarelei din Bucium în sistem aerian, pe două benzi – o singură bandă spre ieşire şi una spre intrare. Accesul dinspre Poitiers spre Trei Fântâni (şi retur) ar urma să se facă pe dedesubt și astfel nu s-ar mai segmenta la semafor traficul dinspre Bucium
  • realizarea unei căi de acces dinspre Trei Fântâni pe Bld. Poitiers, pe sub podul din Bucium
  • crearea unui pasaj subteran dinspre Poitiers spre str. Trei Fântâni
  • reintroducerea “verdelui intermitent” pentru virajul la dreapta
  • crearea de sensuri giratorii
  • realizarea unei benzi unice pentru transportul public
  • construirea șoșelei ocolitoare pentru a se devia traficul greu din oraș
  • realizarea de investiții în transportul public pentru a putea asigura servicii de calitate (accesibilitate, confort și predictibilitate), și astfel să îi convingem pe ieșeni să lase mașinile acasă și să folosească autobuzele.
  • realizarea unor piste pentru biciclete, sub forma de magistrală.
 

 

Cred cu tărie că o administrație competentă care se preocupă de problemele reale ale Iașului poate aduce o schimbare în acest oraș.

 

Ca viitor președinte al Consiliului Județean, îmi propun să contribui la gestionarea problemei traficului în cel mai eficient mod cu putință, prin implementarea celor mai pertinente soluții, astfel încât ieșenii – călători și șoferi deopotrivă – să aibă condiții civilizate de trafic, aer curat în oraș și transport de calitate.

Subiect preluat de reporteris.ro, Ziarul de Iași

Sursă foto: Reporteris.ro