PSD trebuie să plece și să lase comunității Aeroportul!

După ce în ultimii trei ani la Aeroportul Iași nu a fost realizată nicio investiție notabilă în infrastructură, cei care conduc astăzi aerogara încearcă cu disperare să înstrăineze arabilor cel mai important obiectiv de investiții pe care îl are Iașul de la Revoluție încoace.

La dezbaterea publică despre dezvoltarea Aeroportului Iași, reprezentanţii firmelor au promis investiții de sute de milioane de euro, însă discuțiile nu a fost decât praf în ochi.

Intențiile actualei conduceri a Aeroportului Iași vorbesc despre o afacere netransparentă tipic PSD, care arată disperarea unei administrații incompetente de a face lucrurile pe repede înainte. Nu există temei legal, astăzi, pentru concesionarea aeroporturilor. Pistele de aviație sunt proprietatea publică a statului, prin urmare nu pot fi înstrăinate. Dezvoltarea Aeroportului s-a făcut în 2016, cu fonduri europene, iar timp de 5 ani de la investiție, acest bun nu poate fi înstrăinat, altfel suntem oligați să returnăm banii. Termenul este la sfârșitul lui 2021, dar termenul real de decădere este 2031, conform planului de afaceri depus la Comisia Europeană și aprobat. Propunerile investitorilor privind extinderea aeroportului nu sunt deloc convingătoare și par mai degrabă o afacere imobiliară în jurul aeroportului. Nu au decât să facă investiții în activități conexe, dar administrarea afacerii aeroportuare trebuie făcută de Regie.

Aeroportul Iași a fost un real succes până să preia frâiele PSD-iștii. Ar fi putut să aibă un profit de peste 4 milioane de euro anual, se puteau face credite, se garanta la bancă dezvoltarea cu contractele de operare, puteau fi accesate fonduri europene. Atunci când am plecat de la aeroport, am lăsat la cheie un proiect pentru realizarea unui terminal nou și alte facilități conexe, iar costurile totale nu depășeau 20 de milioane de euro. Acum, toți tac mâlc când sunt întrebați ce proiecte europene au depus. Un lucru e sigur: PSD vrea să pârjolească totul! Aeroportul Iași este în regres vizibil – rutele dispar una dupa alta, traficul e în scădere, s-au ratat investiții după investiții. Acum, actuala conducere devine, brusc, mare susținătoare a concesionării aerogării după ce a cheltuit sume uriașe pentru proiecte de dezvoltare, pe care acum le-a abandonat, deși astfel de studii s-au făcut și în trecut.

Cedarea aeroportului unei firme străine arată cât de slab și nociv este managementul PSD pentru soarta Aeroportului. Atunci când managementul aduce instituția pe marginea prăpastiei, nu vinzi afacerea, ci înlocuiești managerul.

Înstrăinarea unui bun care aduce plus valoare comunității este cea mai clară dovadă că PSD își recunoaște incompetența în administrarea aerogării. Cât am fost la conducerea aeroportului, am reușit să finalizez, în timp record, o întreagă investiție, care a schimbat complet fața acestui obiectiv: am construit o pistă nouă, un terminal nou, cale de rulare și platformă, totul cu bani europeni, investiție care a adus și profit. Nu există niciun motiv pe lumea aceasta pentru care o afacere de succes a statului, așa cum a devenit Aeroportul Iași sub conducerea mea, să fie înstrăinată!

#IașulMerităMaiMult