Masterplanul de transport care aduce mobilitatea în Iași în secolul 21

Sunt Marius Bodea și candidez din partea USR.

Am 48 de ani, sunt ieșean și negruzzist. Am studii de Management la Universitatea „Cuza” și muncesc de la 21 de ani, încă din anii studenției. Am 3 copii.

Am lăsat Iașului prima mare investiție post-decembristă din Iași, un Aeroport construit de la zero, integral din fonduri europene, și care a legat Iașul de toată Europa. Când am preluat, era o singură cursă externă și în 3 ani am adus 20 de curse externe regulate.

Merg mai departe. Vreau să las Iașului cel mai mare Masterplan de mobilitate: un Inel de Centură care să se închidă complet în jurul Iașului. Legăm Lunca Cetățuii de Bucium, continuăm în Dancu, Aviației, Aeroport, Șorogari, Cârlig. Bretelele vor coborî spre oraș pentru a atinge punctele de interes.

În partea de sud, facem proiectul Uricani-Cicoarei-Nicolina-CUG pentru a închide complet Centura Iașului.

Inelul este singura șansă să pleci din Bucium și să ajungi în Copou fără să treci prin Centru. Să pleci din CUG și să ajungi la aeroport fără să traversezi Podu Roș. Să nu mai stăm blocați în trafic cu orele, să nu mai fim cel mai poluat oraș.

Reprezentare grafică. Traseul final poate fi stabilit doar în urma studiilor care sunt realizate înainte de faza de execuție. 

Voi extinde liniile de tramvai în Lunca Cetățuii, Tomești, ERA și Breazu. Ieșenii vor merge cu transportul public din suburbii până în Centru. Vom lua o flotă nouă de 50 de tramvaie mari și moderne în regim de urgență și o vom mări până la sfârșit la 100.

Prea mult timp am fost păcăliți la Iași de politicieni care n-au făcut niciun proiect. N-au adus niciun ban. 

Voi reseta Iașul. USR va arăta cum se fac proiectele mari, rapid și eficient. USR va pune Iașul la masa Puterii. Vom juca un rol cheie în cele mai importante ministere: Transporturi, Dezvoltare, Fonduri Europene.

De 10 ani, Iașul nu are lideri capabili care să ceară ministrului Transporturilor, fie că a fost de la PNL, fie că a fost de la PSD, să facă două șosele ocolitoare pentru Podu Iloaiei și Tg. Frumos. Zeci de mii de șoferi stau, zilnic, blocați în traficul rutier infernal. Ore irosite, bani cheltuiți, poluare la cote alarmante. 

Cu USR la guvernare după alegerile parlamentare din 1 decembrie, cele două șosele de centură de la Podu Iloaiei și Tg. Frumos vor fi construite în regim de maximă urgență. Ministerul Transporturilor va aloca cele 25 de milioane de euro necesare, iar obiectivele vor fi recepționate și deschise traficului în maxim 18 luni. 

Autostrada „Unirii” (A8) Ungheni – Iași – Tg. Neamț – Tg. Mureș a devenit portdrapel electoral pentru PNL și PSD, fiecare partid arogându-și meritele cu toate că, încă, nu a fost deschis niciun șantier. Adevărul: în scurta perioadă cât au fost la guvernare, miniștrii USR au fost cei care au pus acest obiectiv major pe harta investițiilor publice, incluzând capetele montane în Planul Național de Redresare și Reziliență, asigurându-le astfel finanțare din fonduri UE. Pentru parlamentarii USR, construirea celor 308 kilometri și deschiderea circulației pe întreaga rută reprezintă obiectivul major al viitorului mandat.