Aeroportul Iași, în pericol!

 

Aeroportul Iași este cel mai elocvent exemplu despre cum a reușit PSD să distrugă cel mai important obiectiv public al orașului.

Bilanțul PSD, în 3 ani de conducere a Aeroportului Iași, este următorul:

❗a închis toate cele 9 curse externe operate de Tarom, care legau Iașul de orașe europene importante;

❗a închis 2 dintre cele mai importante curse interne operate de compania Blue Air: Timișoara și Cluj-Napoca,
❗a tras o mega țeapă ieșenilor, prin Ernest Airlines, companie fantomatică adusă de PSD la aeroport, care a vândut bilete, apoi a dispărut fără să mai opereze rutele deschise;
❗a blocat toate investițiile pe care le-am pregătit și le-am lăsat la cheie atunci când am plecat;
❗a băgat în corzi compania Aerostar, care așteaptă de 2 ani să fie gata o banală extindere de platformă, timp în care plătește sute de oameni înalt calificați ce nu pot munci pentru că avioanele nu au cum să ajungă în hangar;
❗dacă pe toate aeroporturile din Europa traficul de pasageri este în continuă creștere, la Iași scade, aeroportul nostru înregistrând, pentru a 3-a lună consecutiv, o diminuare a traficului de peste 10% (octombrie 2019 – 111.000 pasageri, octombrie 2018 – 124.000 pasageri);
❗însă cea mai amară cireașă de pe “tortul” servit de PSD este anunțul Blue Air – companie ce asigura 40% din traficul de la Iași – , despre relocarea întregii activități de la Iași pe alte aeroporturi. Motivul este, atentie!, disputa cu conducerea PSD a Aeroportului Iași.
Rezultatul: vor închide ruta spre Bucureși și cele 7 rute externe directe deservite de Blue Air: Paris, Munchen, Koln, Roma, Barcelona, Bruxelles, Londra, destinații premium, extrem de importante.

Sute de mii de ieșeni vor fi afectați de această situație, iar mare parte a afacerilor locale și regionale vor fi lovite năpraznic.

Aeroportul Iași ar putea pierde poziția de lider în Moldova dacă investițiile într-o nouă infrastructură bat pasul pe loc.

Cât am fost manager la Aerportul Iași, am reușit să finalizez cu succes și în timp record un proiect major de modernizare, cu fonduri europene.

Acum, noua administrație nu reușește să facă, în 3 ani, o banală extindere a platformei în vreme ce aeroporturile concurente vin tare din urmă. La Suceava se lucrează de câteva luni la un terminal nou, iar Bacăul a semnat de curând contractul pentru lucrările de modernizare a pistei, tot din bani UE.

✔ Dacă nu va fi demisă întreaga conducere PSD de la aeroport, propun să ne adunăm 200.000 de oameni la Consiliul Județean Iași și să facem check-in în biroul președintelui CJ, domnul Maricel Popa, care este și președintele PSD Iași.

#IașulMerităMaiMult!

Despre acest subiect, pe VIVA FM.ro, Ziarul de Iașie